Jak tanio wysłać paczkę? Sprawdź sposoby na zminimalizowanie kosztów dostawy!

Musisz nadać szybko przesyłkę, ale nie lubisz przepłacać? Doskonale to rozumiemy! Wraz z niezwykle szybkim rozwojem branży e-commerce zmieniają się usługi kurierskie. Skończyły się czasy, w których zamówienie kuriera wiąże się z wysokimi kosztami. Teraz ceny zdecydowanie poszybowały w dół, na co wpływa nieustannie zwiększająca się konkurencja firm i coraz większe oczekiwania klientów wobec transportu przesyłki. Tanie wysyłki paczek są jak najbardziej możliwe. Jeśli zależy Ci na niedrogim i ekspresowym nadaniu kurierem bez zbędnych formalności, czy komplikacji, koniecznie czytaj dalej. Za chwilę dowiesz się, jaki sposób dostawy wybrać, żeby zminimalizować koszty i zmaksymalizować satysfakcję. Prowadzisz własny sklep internetowy i chcesz w ciągu najbliższych lat rozwijać się w branży e-commerce? Chcesz wiedzieć jak najtaniej wysyłać paczki kurierem? Czytaj dalej, a dowiesz się wszystkiego!

Przesyłki kurierskie – co wpływa na koszt doręczenia paczki?

Jak wiadomo, na ostateczną cenę usługi kurierskiej wpływa wiele różnych czynników. Przede wszystkim: waga, długość, szerokość i wysokość, czyli wymiary i ciężar przesyłki. Zupełnie inaczej wygląda cennik niewielkich, standardowych nadań, a inaczej tych niestandardowych, np. z wystającymi elementami. Musimy też zwrócić szczególną uwagę na odpowiednie zapakowanie naszej przesyłki. Nie wszyscy nadawcy wiedzą, że ma to bardzo duże znaczenie. Wszystko dlatego, iż wpływa na bezpieczeństwo zawartości nadanej paczki podczas transportu, ale także decyduje o tym, jaki będzie ostateczny koszt usługi. Powinniśmy więc przyłożyć się do tego zadania i starannie zapakować paczkę, używając do tego celu solidnych kartonów i amortyzujących materiałów wypełniających. Wszystko po to, aby wysyłka przebiegała bezproblemowo. Warto także pamiętać, żeby zmierzyć i zważyć przesyłkę przed nadaniem, dzięki czemu unikniemy przykrej niespodzianki w postaci dopłaty. W każdej firmie kurierskiej zazwyczaj mamy do wyboru kilka rodzajów wysyłki, a także opcje dodatkowe, które podnoszą cenę usługi. Powinniśmy dobrze zastanowić się, na jakich udogodnieniach najbardziej nam zależy i dostosować nadanie paczki do własnych potrzeb. Czasami nadawcy zależy wyłącznie na czasie: chcą, by paczka jak najszybciej znalazła się w rękach odbiorcy. Inni potrzebują nieobowiązkowego ubezpieczenia, czy odbioru przesyłki przez kuriera z ich miejsca zamieszkania.

Usługi kurierskie – przedstawiamy rodzaje wysyłki, które są najkorzystniejszych cenowo

Zastanawiasz się, jak najtaniej wysłać paczkę? Do wyboru masz kilka bardzo dobrych opcji — nie tylko pod względem ceny, ale także pod względem osobistych upodobań. Do najkorzystniejszych sposobów nadawania przesyłek należą:

  • Usługa doręczenie do Paczkomatu – paczka wysłana za pomocą dowolnego Paczkomatu: pełna niezależność, niskie koszty i błyskawiczna dostawa nawet w jeden dzień roboczy, to przewaga samoobsługowych urządzeń do samodzielnego nadawania i odbierania paczek. Nic dziwnego, że z miesiąca na miesiąc popularność Paczkomatów rośnie. Maszyny zostały zlokalizowane w dogodnych miejscach: przy centrach handlowych, stacjach benzynowych czy dworcach kolejowych — zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. Są dostępne przez 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Oznacza to, że nie musisz liczyć się z godzinami otwarcia i stać w długich kolejkach. Nadasz swoją przesyłkę w dowolnym momencie — szybko, tanio i wygodnie. Cena usługi rozpoczyna się już od 12,99 zł. Pamiętaj, żeby trzymać się ściśle określonych wymiarów paczki: gabaryt A — maksymalne wymiary 8 X 38 X 64 cm, maksymalna waga: 25 kg, gabaryt B – maksymalne wymiary 19 X 38 X 64 cm, maksymalna waga: 25 kg, gabaryt C — maksymalne wymiary 41 X 38 X 64 cm, maksymalna waga: 25 kg. Pełny cennik znajdziesz tutaj: https://inpost.pl/cenniki.
  • Szybka przesyłka kurierem – standardowa wysyłka kurierem wciąż pozostaje jedną ze sprawdzonych i najchętniej wybieranych opcji. Wszystko dlatego, że charakteryzująca się przede wszystkim wysokim komfortem. Ponadto nie musimy nigdzie zanosić paczki. Wystarczy, że zamówimy przewoźnika, a pracownik ją odbierze i dostarczy pod wskazany adres. Nie musisz nawet nigdzie dzwonić: po prostu skorzystaj z systemu Manager Paczek, gdzie w panelu „Wyślij przesyłkę” podasz wszystkie niezbędne dane i wygenerujesz niezbędną etykietę nadania, którą przykleisz na górną powierzchnię kartonu. Opłacisz usługę i zamówisz kuriera za pomocą kilku kliknięć! Cena usług kurierskich rozpoczyna się już od 14,99 zł za najmniejszy gabaryt A (maksymalne wymiary: 80 X 380 X 640 mm, minimalna wysokość: 1 mm, maksymalna waga: 25 kg).
  • Przesyłka nadana w PaczkoPunkcie – nadanie w punkcie obsługi paczek— nie chcesz czekać na kuriera, a w Twojej okolicy nie ma Paczkomatu? Nic straconego! Możesz nadać paczkę w PaczkoPunkcie, który spełnia rolę lokalnego magazynu — właśnie tam trafiają przesyłki, które nie zostały odebrane z urządzenia InPost. Po prostu zanieś odpowiednio przygotowany karton z zabezpieczoną zawartością do Punktu: najbliższy w swoim mieście znajdziesz tutaj: https://inpost.pl/znajdz-paczkomat.

Sprawdzone firmy kurierskie, czyli jak tanio nadać paczkę kurierem?

Działasz w branży e-commerce i prowadzisz własny sklep internetowy? Wysokie koszty doręczenia skutecznie zniechęcą klienta Twojej firmy do zrobienia zakupów? Wszystko to bezpośrednio przełoży się na wyniki sprzedaży. Pamiętaj, że współcześni kupujący mają surowe wymagania: nie chcą przepłacać i wymagają szybkiego oraz bezpiecznego doręczenia przesyłki. Musimy pamiętać, że kupując online, nie mogą na żywo obejrzeć produktów, a satysfakcję z nabycia nowych artykułów muszą odłożyć w czasie. Z tego powodu należy zwrócić szczególną uwagę na warunki doręczenia. Firmy kurierskie zazwyczaj przygotowują osobne, specjalne oferty dla sklepów internetowych, które warto ze sobą porównać, zanim zdecydujemy się na konkretnego przewoźnika.

Przeanalizuj, jak dużo produktów wysyłasz w ciągu miesiąca. Im większa ilość przesyłek, tym korzystniejsze ceny dostawy można wynegocjować. Postaraj się maksymalnie usprawnić proces kompletowania zamówień, dzięki czemu towar znacznie szybciej znajdzie się w rękach klientów. Zwróć uwagę na pakowanie. Optymalizacja opakowań pomoże Ci obniżyć koszty dostarczania przesyłki. Czy produkty w Twoim sklepie są pakowane tak, żeby rozmiar przesyłek był jak najmniejszy? Wykorzystujesz oryginalne kartony producentów, czy może kupujesz opakowania do przygotowania paczek? Jakich materiałów do wypełnienia wolnych przestrzeni i amortyzacji używasz? Odpowiedź na te pytania przybliży Cię do znalezienia rozwiązań, dzięki którym zaoszczędzisz mnóstwo gotówki i zadowolisz kupujących. Sprawna organizacja przesyłki towaru to podstawa sukcesu w branży e-commerce.