Jakich towarów nie można umieszczać w Paczkomacie?

Korzystanie z Paczkomatów InPost cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród klientów, którzy mają potrzebę skorzystania z usług kurierskich! Z tych niezawodnych, całodobowych maszyn równie chętnie korzystamy w celu odebrania, co i nadania paczki. Trzeba jednak pamiętać, że nie wszystkie towary nadają się do wysyłki oraz przechowywania w skrytce. Jakie więc wymagania mają Paczkomaty względem przesyłek? Tego dowiesz się z naszego artykułu!

Wysyłka do Paczkomatu – jak to działa?

Paczkomaty InPost to prawdziwa rewolucja na rynku przesyłek kurierskich! Klienci bardzo chętnie wykorzystują ich potencjał w trakcie składania zamówienia w sklepie internetowym, jako punkt dostawy wybierając właśnie pobliski Paczkomat. Równie dużym zainteresowaniem cieszy się możliwość szybkiego nadania przesyłki za pośrednictwem tych niezawodnych maszyn. Jako firma pragnąca odpowiadać na potrzeby współczesnych klientów, staramy się stale rozwijać swoje usługi. Od pewnego czasu nasi klienci mogą więc wygodnie nadać paczkę w Paczkomacie bez drukowania etykiety! To idealne rozwiązanie dla zwolenników ekologii oraz tych, którzy nie mają w domu drukarki!

Przestrzeganie regulaminu

Ponadto musimy podkreślić, że jako przewoźnik mamy na uwadze przede wszystkim dobro i bezpieczeństwo naszych usługobiorców. Stąd też w obowiązującym regulaminie wysyłek narzucamy pewne regulacje, dotyczące przewozu przesyłek oraz samego procesu wysyłki. O czym mowa? O zawartości oraz gabarytach paczek!

Jakiej wielkości paczka do Paczkomatu?

Paczkomaty InPost to obecnie najszybszy i najprostszy sposób wysyłki. Metoda ta błyskawicznie zyskała ogromne grono zainteresowanych, co stale pozwala nam poszerzać zakres świadczonych usług o nowe możliwości. Jednak i nasze Paczkomaty muszą czasem powiedzieć sobie… dość! Chodzi oczywiście o to, że niektórych paczek zwyczajnie nie są w stanie pomieścić ze względu na wymiary. Obecnie skrytki w Paczkomacie są dostosowane do trzech gabarytów:

  • Gabaryt A: o maksymalnych wymiarach 8 x 38 x 64 cm oraz wadze do 25 kg,
  • Gabaryt B: o maksymalnych wymiarach 19 x 38 x 64 cm oraz wadze do 25 kg,
  • Gabaryt C: o maksymalnych wymiarach 41 x 38 x 64 cm oraz wadze do 25 kg.

Decydując się na nadanie paczki za pośrednictwem wybranego Paczkomatu, warto więc wcześniej dobrze zmierzyć jej gabaryty, aby uniknąć przykrej sytuacji, w której przesyłka zwyczajnie nie zmieści się do skrytki!

Towary zakazane w wysyłce

Wymiary paczki to jednak nie wszystko, na co musi zwrócić uwagę osoba nadająca przesyłkę. Druga niezwykle istotna kwestia dotyczy rodzaju wysyłanych towarów. Niektóre produkty nie nadają się bowiem do transportu, czy też długiego oczekiwania na odbiór w Paczkomacie! Warto pamiętać, że pracownicy firm kurierskich nie mają możliwości zweryfikowania zawartości przesyłek. W tej kwestii muszą wiec w pełni zdać się na klienta i jego rozwagę. By jednak ułatwić mu zadanie, większość przewoźników dysponuje specjalnymi listami, na których wymienione są towary zakazane. Wśród produktów i przedmiotów niepodlegających wysyłce znajdują się m.in.:

  • szybko psujące się artykuły, wymagające szczególnych warunków transportu (np. żywność czy suplementy diety),
  • zwierzęta i rośliny,
  • szczątki ludzkie i zwierzęce,
  • alkohole, artykuły tytoniowe, e-papierosy,
  • narkotyki oraz substancje psychotropowe,
  • produkty lecznicze i wyroby medyczne,
  • pieniądze i papiery wartościowe (w tym dokumenty o charakterze płatniczym),
  • przedmioty wartościowe (m.in. wyroby jubilerskie, numizmaty czy dzieła sztuki),
  • broń, amunicja oraz materiały wybuchowe,
  • materiały łatwopalne,
  • substancje chemiczne oraz towary biologicznie aktywne, które mogą spowodować zagrożenie dla życia lub zdrowia, jak również wyrządzić szkody materialne,
  • artykuły chemii budowlanej, kamienie czy węgiel,
  • oleje oraz płyny samochodowe (m.in. płyn do spryskiwaczy),
  • farby, smary czy impregnaty techniczne,
  • artykuły szklane,
  • pozostałe towary, które mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia osób je obsługujących lub mogące uszkodzić inne przesyłki.

Wyżej wymienione towary zakazane to jedynie część produktów czy przedmiotów, które nie powinny znaleźć się w nadawanej przesyłce. Szczegółową listę można znaleźć w regulaminie przewoźnika. Jeżeli paczka i jej zawartość budzą podejrzenia, firma kurierska może zdecydować się na sprawdzenie zawartości przed jej przyjęciem. Jeśli podejrzenia będą miały uzasadnienie, przewoźnik może odmówić przyjęcia przesyłki. Warto zatem pamiętać, że firma kurierska nigdy nie przyjmuje przesyłek, które naruszają przepisy prawa pocztowego lub prawa przewozowego – a tym bardziej prawa polskiego!

Jak wygląda wysyłka Paczkomatem?

InPost jako przewoźnik z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu działań na rynku przesyłek kurierskich, doskonale wie, jak ważna dla klientów jest samodzielność oraz możliwość wyboru! Dlatego nasze Paczkomaty nie tylko umożliwiają odbiór zamówienia, ale też szybkie i wygodne nadanie towaru. Co więcej, można to zrobić aż na trzy różne sposoby! Chcesz poznać każdy z nich?

Nadanie paczki w aplikacji InPost Mobile

Najbardziej intuicyjną i najprostszą metodę wysyłania paczek za pośrednictwem Paczkomatów stanowi niezawodna aplikacja mobilna InPost Mobile. Jak tego dokonać?

  1. Uruchom aplikację na urządzeniu mobilnym i wybierz środkową ikonę ze strzałką „Nadaj”.
  2. Zaznacz preferowaną formę wysyłki (z Paczkomatu do Paczkomatu lub z Paczkomatu pod wybrany adres domowy/firmowy) i uzupełnij dane nadawcy oraz odbiorcy.
  3. Opłać wysyłkę dogodną dla siebie metodą płatności. Kiedy to zrobisz, w aplikacji pojawi się 9-cyfrowy kod nadania oraz kod QR. Otrzymasz je także na adres mailowy.
  4. Teraz pozostaje Ci już tylko nadać przesyłkę w wybranym Paczkomacie (lub PaczkoPunkcie). Udaj się do wybranej maszyny, zeskanuj kod QR lub wybierz na ekranie opcję „Mam kod nadania lub kod zwrotu” i wprowadź 9-cyfrowy kod nadania. Umieść paczkę w skrytce i… wracaj do domu! Jej podróż właśnie się rozpoczęła!

Szybkie Nadania przez Internet

Osoby, które preferują nadawanie i opłacanie przesyłek przez Internet, mogą skorzystać z usługi Szybkie Nadania InPost. Aby to zrobić, wystarczy:

  1. Wejść na stronę usługi Szybkie Nadania i uzupełnić formularz o niezbędne dane,
  2. Opłacić przesyłkę preferowaną przez siebie metodą,
  3. Wydrukować automatycznie wygenerowaną etykietę, a następnie umieścić ją w widocznym miejscu na przesyłce,
  4. Udać się do wybranego Paczkomatu, na ekranie wybrać opcję „Mam już paczkę ze specjalną etykietą”, zeskanować kod i umieścić przesyłkę w skrytce. Gotowe!

Nadanie przesyłki przez Manager Paczek

Ostatnią już możliwość stanowi nadawanie przy pomocy Managera Paczek. Aby tego dokonać, trzeba:

  1. Zalogować się do Managera Paczek na stronie usługi.
  2. Wybrać panel „Wyślij przesyłki” i uzupełnić niezbędne dane,
  3. Wygenerować etykietę dla paczki i opłacić ją ze środków posiadanych w Managerze.
  4. Wydrukować etykietę i umieścić ją w widocznym miejscu na paczce,
  5. Zanieść przesyłkę do wybranego Paczkomatu InPost, wybrać opcję „Mam już paczkę ze specjalną etykietą”, zeskanować kod, a następnie umieścić przesyłkę w skrytce. Gotowe, przesyłka właśnie została nadana!

Już teraz nie musisz korzystać z Paczkomatów InPost wyłącznie przy odbiorze paczki! Pamiętaj jednak, że jako nadawca musisz postępować zgodnie z naszym regulaminem, przestrzegając przepisów dotyczących wysyłki i przewozu towarów. Tylko wtedy będziemy w stanie zrealizować usługę w stu procentach.