Dlaczego ważne jest, aby aplikacje mobilne były jak najbardziej przejrzyste?

Przeglądanie stron internetowych jeszcze kilka lat temu odbywało się wyłącznie na komputerze lub laptopie. Wraz z postępem technologicznym doczekaliśmy się smartfonów, które zrewolucjonizowały nasze codzienne funkcjonowanie i zmieniły przyzwyczajenia dotyczące korzystania z sieci. Teraz z pomocą telefonu zrobimy zakupy spożywcze, zapłacimy rachunki, przeprowadzimy konferencję, a nawet dowiemy się, ile kalorii spaliliśmy podczas treningu. Nic więc dziwnego, że aplikacje mobilne zyskują tak dużą popularność i coraz większe grono użytkowników. Aplikacje ułatwiają wiele czynności, dzięki czemu możemy zaoszczędzić tak ważny dla nas czas. Jeśli chcesz zaprojektować i stworzyć funkcjonalną aplikację dla klientów Twojej firmy, rozwijając przy tym swój biznes, skup się przede wszystkim na prostocie jej użytkowania (aplikacja musi być intuicyjna i przejrzysta). Pamiętaj, że doświadczenia użytkowników w kontakcie z oprogramowaniem mają kluczowe znaczenie. Koniecznie czytaj dalej, żeby dowiedzieć się więcej!

Aplikacja mobilna – dlaczego warto na nią postawić?

W branży e-commerce często można usłyszeć, że przyszłość należy do urządzeń mobilnych. Już teraz obserwujemy, że z miesiąca na miesiąc rośnie liczba osób wykorzystujących telefon do surfowania w Internecie. Dlatego też wiele stron jest przekształcanych, aby dostosować je do urządzeń mobilnych. Ponadto coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na własne aplikacje mobilne, dzięki czemu użytkownik ma wszystkie ważne i potrzebne informacje w jednym miejscu. W każdej chwili przejrzy ofertę, zapozna się z usługami, sprawdzi godziny otwarcia firmy, czy wygodnie i bez zbędnych komplikacji dokona zakupu, sprawdzając historię transakcji. Bez wątpienia dedykowana aplikacja marki to często spore ułatwienie dla klientów. Ponadto posiadanie aplikacji mobilnej pozwala personalizować przekaz marketingowy, a więc staje się on jeszcze bardziej skuteczny. Możemy też zaoferować klientowi rabaty, promocje lub poinformować o akcjach specjalnych, motywując do zrobienia zakupów. Aplikacja mobilna ma jeszcze jedną istotną zaletę: klient cały czas ma kontakt z marką, a my nieustannie nawiązujemy z nim komunikację. W ten sposób tworzą się długotrwałe relacje, rośnie świadomość brandu i zdobywamy lojalnych konsumentów, którzy chętnie skorzystają z naszych usług.

Jak projektować aplikacje mobilne? 5 wyznaczników idealnego interfejsu

Chcesz poprawić wyniki sprzedaży? Marzysz o tym, aby zyskać nowych klientów? Zatem rozważ zaprojektowanie aplikacji mobilnej! Na początku rozpocznij od określenia celu i korzyści. Zastanów się dlaczego użytkownicy mieliby jej używać? Jaką wartość otrzymają? Postaraj się znaleźć potrzebę zgodną z Twoją branżą. Najczęściej wykorzystuje się aplikacje do komunikacji, rozwijania zainteresowań, znalezienia interesujących informacji, poszerzenia wiedzy w jakieś dziedzinie, rozrywki, zarządzania (finansami, pracą, obowiązkami domowymi), dokonywania zakupów lub zdobywania nowych umiejętności. Jak dzięki aplikacji możesz pomóc swoim klientom?

Stworzenie odpowiedniej aplikacji z pewnością będzie czasochłonne i wymagające: również pod względem finansowym. Aby przedsięwzięcie okazało się sukcesem, musisz pamiętać, żeby Twoją aplikację cechowała przede wszystkim funkcjonalność dla użytkownika. Pamiętaj, że odbiorca w każdej chwili może odinstalować system. Dzieje się tak, gdy aplikacja nie spełnia on oczekiwań i rozczarowuje: pod względem funkcji, dostępnych opcji, a nawet wyglądu! Dlatego też prezentujemy 5 wyznaczników idealnej aplikacji mobilnej.

  • Przyjazny interfejs – nowoczesne aplikacje muszą być łatwe w obsłudze, czytelne i przejrzyste. To właśnie UX (user experience), czyli doświadczenia użytkownika podczas korzystania z produktu lub usługi determinują, czy aplikacja odniesie zamierzony sukces. Poruszanie się po systemie powinno być zatem łatwe i intuicyjne, a ikony i tekst nie mogą sprawiać problemu w odbiorze. Warto postawić na minimalizm. Zbyt dużo grafik i przycisków przytłoczy użytkownika, więc nie wpłynie pozytywnie na jego wrażenia. Przyjazny interfejs składa się z czytelnych, dużych, odseparowanych ikon, wysokiej jakości zdjęć, ograniczonych do minimum obszarów tekstowych, suwaków, dostosowanej klawiatury, np. numerycznej, a także rozwijanych pól do wyboru.
  • Proste menu – ogranicz do minimum opcje tylko do niezbędnych i najważniejszych. Kilka zakładek z całą pewnością wystarczy. Dobierz funkcje w sposób przemyślany i korzystny dla użytkowników.
  • Atrakcyjny design aplikacji – wrażenia estetyczne nie są bez znaczenia. Klienci w pierwszej kolejności zwracają uwagę na wygląd aplikacji, który wpływa na ich pierwsze wrażenia. Obserwuj trendy nowoczesnego designu — zarówno pod względem kolorów, jak i stylu. W przypadku estetyki również bardzo dobrze sprawdzi się minimalizm. Postaw na wysoką jakość, a z pewnością spodoba się to użytkownikom.
  • Różnorodność funkcji – oczywiście design aplikacji to nie wszystko. Aplikacja mobilna musi być również praktyczna, czyli posiadać ciekawe opcje pozwalające użytkownikom uporać się z codziennymi zadaniami lub rozwiązać ich problem. Spraw, by nie znudzili się szybko aplikacją Twojej firmy. Jeśli aplikacja ma służyć do robienia zakupów, niech ma funkcję zapisywania zawartości koszyka, możliwość dodawania produktów do listy życzeń, czy zapewnia różne możliwości płatności.
  • Szybkie działanie aplikacji mobilnej – użytkownicy korzystający ze smartfona nie lubią czekać i szybko tracą cierpliwość, gdy aplikacja długo się ładuje lub zawiesza. Z tego powodu należy ograniczyć ilość filmów, animacji lub zdjęć o dużych rozmiarach, które spowalniają działanie systemu.

Przejrzystość aplikacji mobilnych – na co zwracać uwagę?

Przeglądanie stron i korzystanie z Internetu na smartfonie ma zarówno swoje wady, jak i zalety. Bez wątpienia mniejszy ekran sprawia, że trudniej jest przeczytać treść, co u wielu użytkowników budzi frustrację. Z tego powodu obecnie wiele mówi się o responsywności, czyli optymalizacji witryny do różnych urządzeń, dzięki czemu zwiększa się komfort użytkowania. Nie ma też problemów z długim ładowaniem. Jeśli zależy Ci na zbudowaniu profesjonalnej platformy dla swoich klientów w formie aplikacji mobilnej, spraw, aby tekst był czytelny i niezbyt długi. Wybierz krój liter (font), który będzie dobrze działał w wielu rozmiarach, a także gramaturach. Treść powinna mieć co najmniej 11 punktów — użytkownik nie będzie miał problemu z rozczytaniem informacji (bez konieczności ich powiększania). Zbyt mały rozmiar fontu męczy oczy i zniechęca do czytania — nawet jeśli treść sama w sobie jest ciekawa. Pamiętaj o wystarczającym kontraście kolorów dla tekstu. W przeciwnym wypadku będzie on wtapiał się w tło, co zmniejszy widoczność. Przejrzystość aplikacji mobilnych to absolutna podstawa. Planując design sytemu, nie można pominąć aspektów wpływających na wygodę użytkowania.

Mamy nadzieję, że teraz już wiesz, jak wiele korzyści niesie ze sobą posiadanie własnej, firmowej aplikacji. Postaw na sprawdzone działania i zapewnij komfort Twoim klientom.