Każdy sprzedawca, który pragnie pozostawić konkurencję daleko w tyle, powinien zdawać sobie sprawę, iż jednym z najlepszych, a zarazem najskuteczniejszych sposobów na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym jest wprowadzenie atrakcyjnej dla wszystkich promocji. I choć z perspektywy klienta kwestia ta może wydawać się nieskomplikowana, w rzeczywistości właściciele e-commerce często mają problem z dookreśleniem zasad takowej promocji – idealnym przykładem będzie kwota zniżki, którą mogą zaoferować swoim klientom, jakie produkty biorą pod uwagę i wiele innych. Niemniej jednak zdecydowanie warto to robić. Chcesz wiedzieć, dlaczego warto wprowadzać akcje promocyjne? Czytaj dalej!
Jak pozyskać nowych klientów do Twojego sklepu internetowego?
Branża e-commerce to obecnie jeden z najbardziej konkurencyjnych sektorów rynku. Z tego powodu działania podejmowane przez właścicieli sklepów internetowych powinny być nastawione przede wszystkim na pozyskanie nowych klientów (chociaż nie zapominajmy o tych kupujących regularnie w naszym sklepie). Tylko wtedy można bowiem wróżyć firmie sukces, pomimo podatności na działania konkurencji branżowej. Budowę szerokiego, zaufanego grona konsumentów, można realizować na kilka sposobów:
- Pozyskiwanie klientów e-commerce z wyszukiwarki – jednym z podstawowych jest dobre pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach internetowych. Dzięki takim działaniom sprzedawca może liczyć na większą rozpoznawalność oraz skutecznie wypromować produkty ze swojego sklepu.
- Korzystaj z porównywarek produktów – rozwiązaniem, dzięki któremu więcej klientów będzie miało okazję dokonać zakupu w danym e-commerce, jest też wdrożenie oferowanych produktów do najpopularniejszych porównywarek cenowych.
- Programy partnerskie dla Twojej marki – niektórzy dobre imię marki próbują budować również w oparciu o programy partnerskie czy współpracę ze znanymi personami (np. w mediach społecznościowych). W każdym z tych przypadków właściciel e-sklepu może liczyć na poszerzenie liczby odbiorców oraz generowanie większego zysku ze sprzedaży.
- Zwrot zamówienia ze sklepu internetowego za pośrednictwem Paczkomatu – klient, który jest świadomy, że będzie miał możliwość prostego zwrotu wygodną metodą, chętniej zrobi zakupy w Twoim e-sklepie.
Jakie są zalety i wady promocji?
Nie da się jednak ukryć, że najlepszym sposobem na wzbudzenie zainteresowania wśród konsumentów jest przeprowadzenie akcji promocyjnej. Jakie wady i zalety z perspektywy sprzedawcy kryją się za tym rozwiązaniem? Atrakcyjna promocja może stanowić skuteczny sposób na pokonanie konkurencji z branży, zareklamowanie swoich produktów wśród grupy potencjalnych klientów, czy przyciągniecie uwagi do całokształtu oferty sklepu internetowego. W wielu przypadkach to właśnie dobrze przeprowadzona kampania promocyjna może odpowiadać za sukces nowo powstałego produktu, który marka dopiero planuje wprowadzić na rynek (np. specjalistyczna kampania reklamowa na temat promocji na Facebooku za sprawą Facebook Ads). Ponadto jest to jeden z najlepszych sposobów, aby przykuć uwagę klientów, jednocześnie budując silną, lojalną i zaufaną grupę docelową. Zaletą przeprowadzania promocji w sklepie internetowym jest również zwiększenie zaangażowania u usługobiorców, które bezpośrednio przekłada się na polecanie znajomych firmy oraz oferowanych przez nią produktów. W końcu promocje mają swoje przełożenie na finalne zyski ze sprzedaży. Pomimo obniżonych cen, sprzedawca może bowiem liczyć na duże zainteresowanie asortymentem, co przekłada się na większą ilość składanych zamówień. Aby jednak promocja przyniosła upragnione korzyści, potrzeba odpowiedniej strategii do jej przeprowadzenia. Dlatego też ważne jest, aby jak najskrupulatniej zgłębić ten temat, zanim przystąpi się do jej wdrażania.
Pomimo licznych zalet, promocja może okazać się dla niektórych sklepów internetowych gwoździem do trumny. Zazwyczaj dzieje się tak wtedy, gdy akcje promocyjne firmy są przez nią nader często przeprowadzane (zapominając przy tym o odpowiedniej marży). Ponadto w takiej sytuacji marka stopniowo może stracić swoją renomę, stając się kolejnym, marginalnym elementem, działającym na rynku, który łatwo ginie pośród konkurencji. Przeprowadzenie akcji promocyjnej powinno więc opierać się na prawidłowo opracowanej strategii, która pozwala przyciągnąć nowych klientów do oferowanej usługi, jednocześnie sprawiając, że zaczną oni postrzegać daną markę jako atrakcyjną, a nie niszową. To bardzo ważne, bowiem w przypadku częstych promocji głównym napędem firmy mogą stać się wyłącznie klienci okazjonalni, którzy wstrzymują się z dokonaniem zakupu online, uznając, iż niebawem sklep wprowadzi kolejną – być może jeszcze większą – promocję. Takie zachowanie uniemożliwi więc zbudowanie grupy lojalnych konsumentów. Niemniej jednak warto pamiętać, iż w przypadku prowadzenia sklepu internetowego najważniejszy jest klient i jego bieżące potrzeby. Nie da się ukryć, że najchętniej skorzysta on z oferty o obniżonej cenie. Rozwiązanie to pozwala więc na zareklamowanie produktu oraz zachęcenie klientów do jego zakupu. Po każdej akcji niezbędna jest też dokładna analiza jej efektów. To właśnie na jej podstawie można wyciągnąć wnioski na temat tworzenia i przeprowadzania dalszych działań marketingowych, jak również dookreślania celu, jaki stawia przed sobą sklep internetowy.
Promocja produktu, jako skuteczna reklama sklepu internetowego
Niezaprzeczalnie wraz ze wzrostem konkurencji w branży e-commerce, wzrasta i kreatywność sprzedawców. Nic dziwnego, bowiem właśnie oryginalnych i atrakcyjnych działań wymaga od nich prowadzenie własnej działalności w e-handlu. Promocja jest zatem jednym z najlepszych sposobów, aby zareklamować oferowany produkt – w końcu konsumenci o wiele chętniej zakupują oraz wypróbowują nieznany dotąd towar wtedy, kiedy jego cena jest obniżona. Jednak wykorzystanie atrakcyjnej strategii promocyjnej może być także doskonałą metodą na reklamę samego sklepu internetowego. W takiej chwili warto zatem skupić się nie na przecenie konkretnego produktu, ale i całego posiadanego asortymentu. W przypadku, gdy właściciel dopiero rozpoczyna swoją działalność, tym bardziej powinien wdrażać różnorodne rozwiązania, które przyciągną do sklepu nowych usługobiorców. Jeżeli więc chcesz, aby Twoja marka cieszyła się nieposzlakowaną opinią wśród osób zainteresowanych zakupami w e-commerce, już teraz rozpocznij poszukiwanie najlepszej strategii reklamowej dla swojej firmy. Pamiętaj, że do osiągnięcia celu niezbędna jest lojalna grupa klientów, którzy nie tylko chętnie nabędą oferowany przez Ciebie produkt, ale również odpowiednio wypromują go wśród najbliższych i znajomych.
Warto także pomyśleć o promocjach dedykowanych wyłącznie im – jak choćby kody rabatowe za dołączenie do newslettera. Zbudowanie renomy wśród zaufanej części usługobiorców, pozwala stworzyć przestrzeń pod dalszy rozwój internetowej działalności. Nie przesadzaj jednak z ilością przeprowadzanych promocji lub ich wysokością – warto bowiem to robić, jednak nie na zbyt wielką skalę. Nie zapomnij także dokładnie przeanalizować tego, co udało Ci się osiągnąć za pośrednictwem kampanii promocyjnej. Tylko wtedy zyskasz odpowiedź na pytanie, czy warto co jakiś czas powrócić do podobnej metody, czy może jednak zmienić zasady obowiązującej promocji. Przyjrzyj się również informacji zwrotnej, jaką otrzymasz od zaufanych usługobiorców. Gwarantujemy, że to właśnie oni sami najlepiej powiedzą Ci, jak osiągnąć sukces w prężnie rozwijającym się świecie internetowych zakupów!