Twój sklep internetowy właśnie wystartował, a Ty z niecierpliwością czekasz, aż spłyną do niego pierwsze zamówienia? Możesz się nie doczekać… Aby klienci zauważyli Twój e-sklep, musisz im go pokazać – i to z jak najlepszej strony! Reklama w Internecie to podstawa, jeżeli chcesz skutecznie docierać do swoich klientów, prezentować im ofertę oraz sprawiać, by pozostali z Tobą na dłużej. Sprawdźmy więc, jak wypromować sklep internetowy oraz jakie działania marketingowe podjąć, by zainteresować potencjalnego klienta!

Gdzie najlepiej reklamować sklep internetowy?

Święta zasada marketingu mówi, że najefektywniejszym sposobem dotarcia do potencjalnych klientów jest bycie tam, gdzie oni. W przypadku e-commerce oznacza to, że najlepsze metody promocji sklepu internetowego to takie, które wykorzystują do tego niezawodne narzędzie, jakim jest Internet. Dla każdego przedsiębiorcy oferuje on ogrom możliwości, dzięki czemu właściciel e-sklepu bez żadnych problemów może dotrzeć tam, gdzie chce i do kogo chce. Gdzie więc najlepiej promować sklep internetowy?

Promowanie sklepu internetowego w Google

Jedną z najskuteczniejszych metod reklamy, jakie wykorzystują sklepy internetowe, jest wyszukiwarka Google. Jest to narzędzie doskonale znane i na co dzień wykorzystywane przez większość klientów. Sprawia to, że bardzo łatwo zamienić je w maszynę do promowania sklepu internetowego! W ramach reklam Google Ads właściciel e-commerce otrzymuje dostęp do różnorodnych możliwości, płacąc wyłącznie wtedy, gdy klient kliknie wyświetlaną reklamę. Aby uniknąć ponoszenia zbędnych kosztów, niezwykle ważny jest dobór odpowiedniej formy reklamy. Za pomocą Google Ads może odbywać się to na kilka sposobów. Jakich? Sprawdźmy!

Reklama tekstowa Google Ads

Reklama tekstowa Google Ads to taka, która wyświetla się klientowi w wynikach wyszukiwania oraz na przeglądanych przez niego stronach internetowych wtedy, gdy użyje on konkretnych fraz. Dzięki tej formie promowania e-sklepu, która uwzględnia wykorzystanie odpowiednich słów kluczowych oraz lokalizacji, właściciel może dotrzeć do wąskiej grupy docelowej.

Reklamy banerowe

Reklamy banerowe umożliwiają umieszczanie treści graficznych w różnych zakamarkach sieci internetowej. To niezwykle skuteczny sposób promocji, który jednak wymaga wiedzy na temat konfigurowania kampanii Google Ads. Dzięki kampaniom sieci reklamowej właściciel e-sklepu może bardzo szczegółowo określić grupę docelową, do której będą skierowane działania marketingowe. Może zrobić to zarówno poprzez podanie słów kluczowych (kontekstów), jak i zawężając zasięgi do odbiorców o konkretnych zainteresowaniach czy cechach demograficznych.

Remarketing

W skład kampanii sieci reklamowej Google Ads wchodzi także remarketing, oferujący tak zwane reklamy śledzące. Poprzez gromadzenie plików cookies zbierają one informacje o klientach, którzy odwiedzili daną witrynę. To z kolei umożliwia właścicielowi sklepu internetowego „powrót do klienta”, czyli przypomnienie mu o niedokończonym zamówieniu lub zachęcenie do ponownych zakupów.

Reklama produktowa

Dobrym uzupełnieniem reklam tekstowych i banerowych jest reklama produktowa, która szczególnie dobrze sprawdzi się w branży e-commerce. Reklama produktowa wyświetla się klientowi w trakcie poszukiwania przez niego konkretnego produktu i jest zlokalizowana na samej górze wyników wyszukiwania. Z tego powodu jest bardzo łatwo zauważalna, a tym samym rośnie prawdopodobieństwo, że to właśnie w nią kliknie użytkownik sieci.

Jak reklamować sklep internetowy?

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Obecnie pozycjonowanie sklepu internetowego uznaje się za najbardziej efektywną formę promocji. Pojęcie to odnosi się do szeregu działań, które mają na celu uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, czyli zapewnienie trwałego wzrostu widoczności sklepu online w wynikach organicznych Google, jak również wygenerowanie konwersji w postaci zakupów. Całość polega na odpowiedniej optymalizacji treści oraz funkcji stron tak, by odnotowywały one jak najlepsze efekty. Owocem stosowania tej metody promocji e-sklepu jest systematyczne zwiększanie liczby potencjalnych klientów, którzy go odwiedzają.

Reklama sklepu internetowego w mediach społecznościowych

Skuteczny marketing internetowy zakłada także prowadzenie systematycznych działań w mediach społecznościowych. Sklep online, który nie posiada aktywnego konta w social mediach, dla wielu klientów zwyczajnie… nie istnieje! To właśnie media społecznościowe są najlepszym sposobem na nawiązywanie bezpośredniego kontaktu z klientami, jednocześnie ułatwiając cały proces obsługi klienta. Ponadto social media to także jeden z najlepszych sposobów na reklamę w sklepie internetowym. Za pośrednictwem serwisu Facebook można m.in.:

  • konfigurować kampanie reklamowe przez system reklamowy Facebooka,
  • tworzyć posty sponsorowane dla sklepów internetowych,
  • prowadzić sprzedaż internetową za pośrednictwem marketplace’a,
  • prowadzić stałą komunikację za pośrednictwem Messengera.

E-mail marketing

Kolejnym działaniem marketingowym, którego może podjąć się sklep internetowy, jest tak zwany e-mail marketing. Polega on na stałym budowaniu bazy e-mailingowej, do której następnie są kierowane personalizowane wiadomości z ofertą. Oprócz skutecznej promocji e-mail marketing jest dobrym sposobem na powracających klientów (poprzez przygotowywanie specjalnej oferty dla tych, którzy już zrobili zakupy) oraz na odzyskiwanie porzuconych koszyków (poprzez informowanie klienta o niedokończonym zakupie).

Pomysł na promocję sklepu internetowego – i to całkowicie za darmo!

Skuteczna promocja sklepu internetowego wcale nie musi kosztować majątku! Warto pamiętać, że dobrze skonfigurowana kampania Google Ads czy Facebook to w wielu sklepach internetowych strzał w dziesiątkę, jeżeli chodzi o zwiększenie wyników sprzedaży czy dotarcie do szerszego grona klientów. Aby zadbać o dobrą reklamę swojego sklepu, można także sięgnąć po całkowicie darmowe narzędzia. Co znajduje się wśród nich?

Blog firmowy oraz fora branżowe

Najlepszym sposobem na bezpłatne promowanie e-sklepu jest marketing treści. Blog firmowy to miejsce, w którym dana marka może przedstawić siebie w roli eksperta, poprzez publikowanie tematycznych treści, które w profesjonalny sposób poruszają tematykę branży, wokół której się obraca. Tym samym w trakcie poszukiwania niezbędnych informacji, klient może szybko trafić na stronę sklepu, co tym samym zwiększa szansę, iż proces zakupowy zostanie zwieńczony sukcesem. Co więcej, blog bogaty w słowa kluczowe to sposób na pozycjonowanie sklepu w wyszukiwarce, czyli na zwiększenie jego widoczności. Podobne efekty można osiągnąć poprzez systematyczne udzielanie się na forach branżowych. Stanowią one miejsce, w którym można wypowiadać się w tematycznych dyskusjach, jednocześnie reklamując swoją firmę. To także dobry sposób na budowanie pozytywnego wizerunku marki w sieci, jak również zdobywanie nowych klientów.

Social media i kanał na YouTube

Również i w aspekcie darmowych sposobów na promowanie sklepu w sieci warto wspomnieć o roli mediów społecznościowych. Prowadzenie konta firmowego jest tam bowiem całkowicie bezpłatne! To z kolei pozwala zbudować lojalną społeczność oraz nawiązywać interakcję z potencjalnymi klientami. Warto jednak pamiętać, aby dostosować środek przekazu do grupy docelowej – podczas gdy młodsi użytkownicy z pewnością docenią działania firmy podejmowane na Snapchacie czy TikToku, starsi raczej zadowolą się aktywnością na Facebooku. Kolejnym źródłem darmowej reklamy może okazać się kanał na YouTube. W tym wypadku szczególną uwagę należy jednak przywiązywać do contentu. Tworzone filmiki muszą być tematyczne i profesjonalne. To sposób na dotarcie do wielu klientów, a jednocześnie oryginalny sposób na promowanie biznesu w Internecie. Założyłeś swój sklep internetowy? Zatem nie siedź i nie czekaj na pierwszego klienta! Przejdź do działania i sam do niego dotrzyj, poprzez skuteczną reklamę swojej działalności! Pamiętaj, że jedynie skuteczna reklama pozwoli Ci zaistnieć w sieci! Zatem przejdź do promocji sklepu już teraz!