Zakupy bez logowania w sklepach internetowych — dowiedz się, czy to możliwe!

Coraz więcej osób poszukuje rozmaitych towarów ze sklepu online — nic więc dziwnego, że branża e-commerce rozwija się w błyskawicznym tempie. Każdego miesiąca powstają nowe e-sklepy, a sprzedawcy prześcigają się w pomysłach, jak wyprzedzić konkurencję i zdobyć nowych, lojalnych klientów. Zamawianie produktów ze strony internetowej zawsze powinno być przyjemnym i nieskomplikowanym procesem dla klientów. W końcu konsumentom zależy nie tylko na oszczędności gotówki, ale także czasu. Z tego powodu coraz większą popularność zyskują zakupy online bez konieczności zakładania konta i logowania. Dzięki temu finalizacja transakcji odbywa się znacznie sprawniej. Nie każdy użytkownik ma też ochotę dokonywać rejestracji — dlatego też warto mieć wolny wybór, co z pewnością wpłynie na chęć składania zamówień częściej. Co powinniśmy wiedzieć o zakupach bez rejestracji w sklepie internetowym? Czy są bezpieczne i faktycznie pozwalają zaoszczędzić czas? A może prowadzisz własny biznes e-commerce i zależy Ci na zwiększaniu satysfakcji klientów? Wszystkie odpowiedzi na nurtujące pytania znajdziesz w tym artykule!

Jak kupować w sklepie internetowym?

Zamawianie produktów w sieci to dla wielu osób bułka z masłem. Wystarczy zapoznać się z ofertą wybranego sklepu internetowego, wrzucić interesujące nas produkty do wirtualnego koszyka wraz z wyborem podstawowych parametrów, np. rozmiaru, ilości sztuk, a następnie zdecydować się na konkretną formę dostawy i zapłacić za towary. Jednak bardzo często, aby móc złożyć zamówienie, trzeba zarejestrować się w sklepie internetowym, czyli założyć darmowe konto. Podajemy wówczas podstawowe dane osobowe: imię, nazwisko, e-mail, numer telefonu i adres. Gdy wracamy na kolejne zakupy, wystarczy się zalogować, wpisując hasło podane przy rejestracji oraz nazwę użytkownika. Nie wszystkim to jednak odpowiada, niektórzy z klientów wolą zrobić zakupy, pomijając proces rejestracji. Mimo wszystko założenie konta ma swoje zalety, choć logowanie bywa problematyczne — szczególnie jeśli zapomnieliśmy, jak brzmi hasło. Rejestracja klienta w sklepie np. umożliwia wgląd do historii poprzednich zakupów, a także śledzenie przesyłki. Wszystkie potrzebne dane dotyczące zamówień są umieszczone w jednym miejscu, więc zajrzymy do nich w każdej chwili — bez odszukiwania konkretnej wiadomości e-mail.

Zgodnie z przepisami sklep internetowy nie może nikomu udostępniać informacji o swoich konsumentach i ma obowiązek chronić dane osobowe, które są wykorzystywane wyłącznie do realizacji zamówienia. Jeśli chodzi o płatność i dostawę, z reguły mamy do wyboru kilka opcji. Można zrobić przelew elektroniczny, zapłacić kartą płatniczą lub wybrać przesyłkę za pobraniem. Doręczenie zamówienia najczęściej odbywa się za pośrednictwem kuriera pod wskazany adres lub do wybranego Paczkomatu. Niektóre e-sklepy umożliwiają też dostawę do swoich placówek stacjonarnych (jeśli takie istnieją). Warto też na bieżąco śledzić potrzeby klienta, aby wiedzieć, jak spełnić jego oczekiwania.

Zakupy bez rejestracji do sklepu – o czym musimy pamiętać?

Do realizacji zamówienia sprzedawca nie zawsze wymaga od nas zakładania konta w sklepie internetowym, co oznacza, że możemy zrobić zakupy za pomocą kilku kliknięć! Wielu sprzedawców internetowych zauważyło, że taka opcja często zmniejsza ilość porzuceń koszyków, co oznacza, że większa ilość użytkowników ostatecznie finalizuje transakcję. A przecież na tym najbardziej zależy, kiedy mamy firmę. Z czego zatem wynika chęć zakupów bez rejestracji?

Czasem jako klienci mamy ochotę dokonać zakupów w danym sklepie tylko raz — nie wiemy przecież, czy jest to platforma godna zaufania, a także czy zamówiony produkt w pełni nas usatysfakcjonuje. Ponadto nie wszyscy przepadają za zapchaną przez sklep internetowy skrzynką email. Stąd dla wielu zakupy bez konieczności rejestracji są bezpieczniejsze i pozwalają zaoszczędzić czas. Nie trzeba wypełniać długich formularzy — wystarczy podać dane potrzebne do zrealizowania zamówienia oraz od razu zapłacić (lub wybrać przesyłkę za pobraniem). Pamiętajmy jednak, że nie rejestrując się w sklepie internetowym, tracimy kilka udogodnień, ale w dalszym ciągu mamy prawo zwrócić produkt bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni od otrzymania towaru, składając odpowiednie oświadczenie lub zgłoszenie reklamacji. Robiąc z wybranej strony zakupy bez rejestracji, warto zachować dokument sprzedaży: to właśnie na jego podstawie sklep rozpatrzy ewentualny zwrot lub wspomnianą reklamację. Wiele osób obawia się, że kupując jako gość nie otrzyma aktualnych informacji o swoim zamówieniu, co oczywiście nie jest prawdą. Użytkownik dostaje wszystko na podany adres e-mail.

Zakupy bez zakładania konta: ułatw ścieżkę zakupową kupującym

Prowadzisz sklep internetowy i zastanawiasz się, jak zmniejszyć liczbę porzuceń koszyka? Chcesz poprawić wskaźniki sprzedaży i jednocześnie budować pozytywny wizerunek marki w oczach klientów? W takim razie zwróć szczególną uwagę na proces zakupowy. Czy jest on maksymalnie uproszczony, przejrzysty i szybki? Czy do złożenia zamówienia dochodzi bez żadnych zakłóceń? A może konsumenci borykają się z trudnościami, np. strona internetowa się zawiesza lub nie działa prawidłowo? Nawet najmniejsze niedogodności mogą spowodować rezygnację z zakupów — nawet przy bardzo atrakcyjnych cenach i świetnie przygotowanej ofercie. Aby uniknąć takiej sytuacji, postaraj się ułatwić ścieżkę zakupową, zaczynając od wprowadzenia opcji kupowania bez konieczności logowania do sklepu internetowego. Konsumenci, którym wyjątkowo zależy na czasie, z pewnością docenią taką możliwość. Nie będą też czuli się zobligowani do zakładania konta, gdy nie mają na to ochoty. Jeśli chcesz zatrzymać kupujących na dłużej, zaproponuj zapisanie się do newslettera i zachęć do polubienia sklepu/marki na Facebooku. Nie zapomnij też o klientach zakładających konto. Niech rejestracja przebiega sprawnie i krótko. Wykorzystaj do tego celu media społecznościowe lub numer telefonu. Dobrym rozwiązaniem będzie też autouzupełnianie formularza, co pozytywnie wpłynie na ścieżkę zakupową. Nie ma nic bardziej irytującego od konieczności wpisywania dużej ilości informacji.

Zadbaj o potrzeby i zadowolenie klientów

Wielu sprzedawców działających w e-handlu zastanawia się, jak zwiększyć sprzedaż i wyprzedzić konkurencję. Jak się okazuje ceny usług i towarów przestały być głównym wyznacznikiem udanego biznesu. Dzisiejsi konsumenci chcą czegoś więcej. Nierzadko są gotowi zapłacić więcej, ale w zamian otrzymać perfekcyjną obsługę, błyskawiczną dostawę, czy udogodnienia związane z finalizacją transakcji. Na sukces sklepu internetowego składa się wiele czynników, a najważniejszy z nich to wysoki poziom zadowolenia kupujących. Gdy podczas zakupu dochodzi do problemów lub gdy zajdzie pomyłka (np. wysłanie niewłaściwych towarów), istnieje duże ryzyko, że użytkownik straci zaufanie do sklepu. Wówczas z pewnością następnym razem uda się do konkurencji. Sprzedawanie online powinno więc opierać się przede wszystkim na podnoszeniu satysfakcji kupujących poprzez doskonałą obsługę i wprowadzanie nowych udogodnień. Oczywiście nie można pominąć rozszerzania oferty i organizowania promocji motywujących do zamawiania produktów, jednak to właśnie zadowolenie konsumentów powinno stać się najważniejszym priorytetem. Będziemy wówczas zyskiwać lojalność odbiorców, co przełoży się bezpośrednio na wyniki sprzedaży. Pamiętaj, że współcześni internauci nie są cierpliwi. Pragną od razu cieszyć się kupionym towarem, nie mają czasu i ochoty na długie finalizowanie transakcji. Denerwują się, gdy strona długo się ładuje. Nie musisz tworzyć skomplikowanych i drogich planów marketingowych. Przede wszystkim zadbaj o łatwą ścieżkę zakupową i śmiało pytaj kupujących o opinie, dzięki którym skorygujesz błędy.